Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Sammanfattning av gårdagen

Av Nicki - 16 januari 2010 12:08

Igår började min dag lite lustigt. Jag skulle dricka juice till frukosten och då behöver man skaka juicepaketet först - men det var visst inte riktigt stängt! Det skvätte tropisk juice över hela mig och hunden bara satt och stirrade på mig förvånat i stil med; Vafan gör du?! Jag skrattade åt det hela och fick snabbt torka upp röran jag ställt till med, sedan var det bara att byta kläder fort och ge sig av till skolan.


Vi började kl.8:30 och det var hästens beteende som dagen skulle handla om. Det har stått att vi ska börja 8:30 på vår hemsida hur länge som helst, ändå klampade folk in 45 minuter försenade. Inte nog med detta, utan de var dessutom tvungna att föra så mycket oväsen de bara kunde för att visa hur missnöjda de var över att komma för sent. Hade god lust att ryta åt dem att de skulle visa vår gästföreläsare respekt att åtminstone ta sig in tyst eftersom det tydligen var för mycket begärt av dem att komma i tid. Morr...


Föreläsningen var 6,5 timme lång och var förstås uppdelad på förmiddagen och eftermiddagen. Mina klasskamrater roade sig med att ställa totalt irrelevanta frågor som inte hade med hästens beteende att göra alls - vilket irriterade ihjäl mig nästan. Jag satt längst bak och målade varje gång det blev ett sidospår i föreläsnginen istället. Det sorgliga var att det kunde gå åt ca 20 min åt varje... När dagen var slut hade jag inte lärt mig sådär jättemycket, det var mest repetition kändes det som.


De kompisar jag umgås allra mest med här i Skara åkte hem igår allihop, så jag satt ensam kvar här med min hund. Det var ju skönt på sitt sätt, men framemot kvällen var jag grymt uttråkad redan. Hittade dock lite folk att skriva med på MSN vilket fick tiden att gå någorlunda fort. Vid kl.23 ungefär så kom Maria hit också och så snackade vi om killar, djur, skolan och allt annat vi kunde komma på! Hon gick inte härifrån förrän vid kl.3 - men ibland behöver man ju få tjöta av sig lite med någon! Det var i alla fall väldigt trevligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicki - 9 februari 2010 20:10

Har mer eller mindre bestämt mig för att flytta över min blogg till denna sida istället;   Ny blogg!   Hoppas på att det kommer fungera lika bra att blogga där som det har gjort här på Bloggplatsen! :)   Tack för mig! ...

Av Nicki - 31 januari 2010 23:39

Har varit iväg på skidresa och inte kunnat uppdatera så som jag har önskat. har dessutom ganska mycket skolarbete att skriva nu, men jag lovar att det blir en uppdatering snart! ...

Av Nicki - 19 januari 2010 21:21

En högst otrevlig huvudvärk har kommit smygande den senaste timmen och nu är den faktiskt riktigt påtaglig. Dum som jag är så gillar jag ju inte att behöva ta några mediciner men frågan är om jag inte kommer få göra det snart ändå. Ska försöka gå och...

Av Nicki - 19 januari 2010 18:43

Det är den där tiden på året igen då det är hög tid att skicka iväg jobbansökningar vitt och brett. Jag är väl egentligen lite sen med min faktiskt, men det har sina anledningar. Det största problemet ligger dock i hur min skall skrivas. Det är så at...

Av Nicki - 19 januari 2010 15:49

Fick besked för en stund sedan att alla i klassen klarat den sista tentan vi hade 2009! Gött jobbat, skriva tentor i par verkar fungera riktigt bra!! ...

Presentation

En blogg om allt och ingenting! Ibland delar jag även med mig utav bilder som jag tagit...

Omröstning

Vilken veckodag tycker du minst om?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Känner likadant inför alla veckans dagar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Andra bloggar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards