Alla inlägg under oktober 2009

Av Nicki - 31 oktober 2009 20:57

Har varit ute med hunden nyligen och efter det har jag fått för mig att jag ska se en film. Bytt om till pyjamasbyxor, satt mig i sängen med datorn och bara lutar mig bakåt. Mysigt! Nu återstår bara att välja film. Eller kanske ska jag se flera stycken? Funderar på Änglar & Demoner, The Eye, The Prestige, Cast Away, Sjätte Sinnet m.fl Har en hel kasse bredvid mig med nyinskaffade filmer att välja mellan!


Tror jag ska blunda och bara plocka upp en. Låt myskvällen börja!

Av Nicki - 31 oktober 2009 17:18

Lagt till en länk till min förra blogg i menyspalten. Finns det intresse så varför inte kika på den lite snabbt?

Av Nicki - 31 oktober 2009 16:25

Det går långsamt, men jag gör i alla fall framsteg i mitt studerande! Har skrivit om fyra läkemedel hittills, bara 21 st kvar...


Morsan står vid spisen här intill för tillfället och lagar lasagne. Det är helt klart en av de rätter jag tycker minst om. Går att äta, men jag gillar det bara inte! Det är själva idén med plattor, sås, färs och ost som stör mig tror jag. Jaja, jag ska äta och vara glad. Jag får ju mat i alla fall och det ska man vara tacksam över! Betydligt bättre än studentmat, haha.

Av Nicki - 31 oktober 2009 14:42

Jag har stött på ett problem; jag kan inte stava till "läkemedel" eller någon form av böjning utav ordet! Det är jätteirriterande eftersom ordet förekommer typ miljoner gånger i uppgiften. Jag blir snart tokig, det blir "läkemdel" varje gång jag skriver det!


Men bensylpenicillin, prostaglandinsyntes, pyrazolonderivat och liknande går hur bra som helst att skriva... Lustigt.


Jaja, är väl bäst att återgå till pluggandet. Uppgiften lär ju knappast göra klart sig själv (även om man önskar det).

Av Nicki - 31 oktober 2009 14:09

Så sitter man framför datorn igen med syftet att plugga. Det var flera månader senast om jag ska vara ärlig! Den här gången är det en praktikuppgift vi fått som skall göras innan vi återvänder till skolan. Den är jättetråkig! Skall skriva om 25 läkemedel från min praktik, 10 st från hästpraktiken och 15 st från smådjurspraktiken. Vad det är för typ av läkemedel, dess verkningsmekanism och indikationer skall vara med. Jag har inte ens skrivit klart om Geepenil än, och det var den jag började med...


Bara att återvända till mitt lidande pluggande antar jag. Suck...

Av Nicki - 31 oktober 2009 10:51

Vaknade för kanske en halvtimme sen och låg kvar i sängen och bara funderade en stund. Lördagmorgnar tycker jag mycket om, det är nåt speciellt med dem! Nu är det storfrukost på gång, vilket innebär att hela familjen och syrrans pojkvän strax ska inta frukostbordet. Mackor med massa olika pålägg, kokta ägg och gröt - ja tack!


Efter frukosten ska jag ta ut min "lilla" colliekille på en promenad i solskenet. Vilken härlig lördag... Synd jag ska plugga och börja flyttpacka sen.

Av Nicki - 31 oktober 2009 01:31

En mycket bra låt! Lyssnar på den just nu.


Av Nicki - 31 oktober 2009 01:11

Jag kollade aldrig på film med min familj. Istället la jag mig i min säng och kollade på Hulken på TV samtidigt som jag skrev med lite folk över MSN. Har dessutom skrivit lite glada sms till annat folk.


Var väl ett okej sätt att spendera en fredagkväll. Fast personligen hade jag velat umgås med mina vänner. Tyvärr kan man ju inte alltid det! Jag har i alla fall gillat min pyjamaskväll. Mycket mysigt!


Även passat på att tömma min kamera. De bilderna hamnar nog inte här dock, hehe.

Presentation

En blogg om allt och ingenting! Ibland delar jag även med mig utav bilder som jag tagit...

Omröstning

Vilken veckodag tycker du minst om?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Känner likadant inför alla veckans dagar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Andra bloggar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards